Assalamualaikum.. Sesungguhnya dari-Nya kita datang dan kepada-Nya kita kembali…

Bermula kembali ‘blog’ ni ke jiwa setelah lama tidak mencatit sebarang post didalam friendster. Bermulanya blog ini setelah bertukar dari friendsterblog kepada web blogspot ini. Tercabar jiwa bila melihat blog kawanku- syaqiq mat sihat menulis blog.. haha walaupun nampaknya dia itu bukan kaki blog, tapi entah bagaimana dia memulakannya.. Syabas~

Mari kita mulakan dengan definisi blog itu sendiri.. Blog dari petikan kamus dewan bahasa dan pustaka “Tapak web yang membolehkan pengguna menulis dan menyimpan diari atau jurnal secara elektronik. E-diari atau e-jurnal ini dapat dilihat oleh pengguna web lain ataupun dijadikan tapak yang cuma dapat dilihat dengan memasukkan nama pengguna” Diari, jurnal, buah fikiran ataupun sebarang infromasi yang hendak dikongsi oleh blogger kepada pembaca. Boleh ditulis sebegini (teks), gambar, video, lagu dan sebagainya.. terpulang kepada kredibiliti bloggeritu sendiri.

Bagi saya, untuk blog ini sendiri insyaAllah saya akan lebih kepada melontarkan persoalan-persoalan dan membincangkan dengan ilmiah tentang pelbagai perkara. Tidak kira sama ada topic itu sendiri adalah untuk 18 tahun ke atas ataupun menyentuh isu-isu yang sensitif. Dan diharap pembaca dapat berkongsi pendapat agar dapat kita mencambahkan lagi permikiran kita kerana islam mengajar kita supaya mencari ilmu dari mula di atas buaian sampailah ke liang lahad.

Saya tidak menyangkakan akan hadirnya belasan malahan puluhan pembaca di dalam blog ini. Penulisan ini hanya ilmu yang saya ada dan niat untuk menyambahkan ilmu supaya kita sama-sama selamat di dunia dan akhirat. Akhir kata dari saya, sebarang topik yang akan dibincangkan haruslah dengan fikiran terbuka, fikir diluar ‘kotak’ permikiran dan rendahkan diri kita semoga tuhan memberkati kita umpama kita berada disebuah majlis ilmu dimana di dalamnya terdapat mereka-mereka yang mencari keredhaan dan keselamatan dari tuhannya.. sekian buat masa sekarang..

0 comments:

Post a Comment


Ceritera ini ....

Berani kerana Benar, Takut kerana Salah...

Dan telanlah KEBENARAN itu walaupun ianya sangat pahit..

Tanda-tanda kebenaran itu akan selalu dilihat dan mudah untuk dikenali bagi mereka-mereka yang fasih dan bijak mengamatinya

I follow~